понеділок, 23 березня 2020 р.

23.03.2020 (Дистанційне навчання)

ГРУПА №28
ВІЛЬНО ВИБРАНИЙ ПРЕДМЕТ

УРОК №27-28

ТЕМА: СІМЕЙНІ ФІНАНСИ

      Тема: Сімейні фінанси
Мета: Закріплення теоретичних знань учнів з теми «Сімейні фінанси»; формування вмінь і навичок учнів  у складанні сімейного бюджету на місяць та вміння його аналізувати, визначати доходи та витрати сім’ї, визначати альтернативні варіанти витрат. Формування економічної компетентності. Виховування свідомої, економічно обізнаної особистості.
Обладнання: зошит, калькулятор.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку: І.Організаційний момент. Повідомлення теми, мети уроку.
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності(вступне слово учителя).Багато сімей стикаються з такою ситуацією: заробітки членів родини начебто і великі, але грошей, як не дивно, не вистачає. У чому ж справа? Як же скласти сімейний бюджет так, щоб доходів не тільки вистачало на задоволення потреб, але щоб залишалися кошти на певні  заощадження. Насамперед необхідно зайнятися систематизацією витрат і доходів. І сьогодні на уроці будемо вчитися складати бюджет сім’ї на місяць.
ІІІ. Актуалізація опорних знань, вмінь,навичок учнів з теми «Сімейні фінанси». 
Дайте відповідь на запитання:
1.     Чому необхідно складати бюджет сім’ї?
2.     Чи повинні батьки залучати дітей до складання сімейного бюджету? Доведіть свою думку.
3.     У якому вигляді можна створювати сімейний бюджет? 
ІУ. Практична робота «Складання сімейного бюджету»
Види доходів
Сума(грн.)
Витрати
Сума(грн.)
Заробітна плата батька

Комунальні платежі

Заробітна плата мами

Продукти харчування

Пенсія дідуся

Промислові товари

Стипендія брата

Інтернет

Рента

Телефон

              

Транспортні витрати



Витрати на навчання



Непередбачувані витрати



Заощадження





                     Разом:

                      Разом:






У. Аналіз сімейного бюджету
Розпочати ефективне управління грошима неможливо без повного аналізу.    Щомісяця родина повинна  проводити спільний аналіз витрат. Для цього необхідно дати відповіді на питання:
1.           Який вид бюджету має сімя:  збалансований, дефіцитний, надлишковий?
2.     Чи співпадають заплановані суми витрат з реальними витратами?
3.     Які витрати були непотрібними? Чому вони були здійснені?
4.     На чому можна було економити?
5.     Яку суму сім я може заощаджувати щомісяця ?
УІ. Підсумки уроку:(слово учителя) Економісти стверджують, що складання сімейного бюджету, планування доходів і витрат дозволяє родинам економити до 20% своїх коштів. Ви маєте можливість перевірити це твердження, якщо спробуєте кілька місяців планувати свій бюджет та аналізувати його виконання. Але вже сьогодні, склавши сімейний бюджет, ви маєте можливість відчути реальну корисність цієї справи для себе. Найважча робота зі складання основи бюджету проводиться один раз. Потім потрібно буде лише доповнювати і змінювати її. Звичка  вести записи вкорениться протягом трьох тижнів. А «вільні» гроші на розваги і відпочинок, зростання заощаджень будуть ще більше стимулювати вас на продумане витрачання сімейних коштів
Який бюджет вважають ідеальним?
Дослідження вчених визначають середні цифри:
50-60% - платежі і речі, необхідні для життя;
20-30% - подорожі, розваги, відпочинок;
10-20% - заощадження (резерв, накопичення, пенсійні фонди).
Сподіваюсь, що знання і вміння отримані на уроці будуть вам корисні у житті, допоможуть  планувати і раціональніше використовувати свої кошти.


          Домашнє завдання: опрацювати тему, виконати практичну роботу «Складання сімейного бюджету».

                                                            Успіхів! Бережіть себе!

Немає коментарів:

Дописати коментар

25 .02.2021 (Дистанційне навчання) Група №26 ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА   Урок №19             Тема: Ефективна комунікація. Конфлікти.             ...